zondag 17 april 2016

De bluts met de buil.

Steeds weer die vraag als er weer een afgewerkt exemplaar verschijnt ;-) . Jij hebt meer tijd dan een gemiddelde mens zeker of jouw dagen duren langer dan die van mij :-) . Wel mensen moet jullie zwaar teleurstellen , helaas niet.
Mijn dagen duren even lang als die van een normaal werkende mens.Ik heb een man die in 3 ploegen werkt en 2 kinderen van 11 en bijna 4 , Ik heb het voordeel ,alhoewel dat vele mensen dat niet zien als voordeel en het liever nooit zelf doen , om de 14 dagen werk ik in het weekend waardoor ik in de week soms wel kan rekenen op een vrije kinderloze dag , ook doe ik nachtdiensten waardoor ik de dag ervoor en erna dan ook weer even de tijd heb.
Willen jullie je weekend opofferen om je naaidagen langer te laten duren? ;-) . Er zijn weinig mensen die dat zien zitten. Ik doe mijn job bij ons mensen , mensen met een beperking enorm graag , deze motivatie moet er zijn om het zolang al vol te houden, al 20 jaar ondertussen , geloof me . de weekends , de feestdagen zijn niet altijd even leuk de naaitijd in de week dan weer wel . Dat is dan weer de bluts met de buil nemen.
Sporten doe ik momenteel niet , veel uitgaan evenmin al zou ik van dat eerste eens wat werk moeten maken ;-) .
Op het moment werk ik wel 32 u ipv 40 omdat ik deels tijdskrediet neem en dat geeft me inderdaad wat meer marche maar dan nog.

Een goede organisatie is al half werk !

En maak jullie geen illusies , hier blijft de strijk of het werk ook wel liggen omdat ik net weer even meer zin heb om snel iets in elkaar te flansen ;-) . Maar als je wil naaien moet je gewoon wat tijd maken ten koste van die strijk of van de kasten die dan eens dringend moeten uitgemest worden. prioriteiten stellen heet dat :-p .
Naaien tussen de soep en de patatten zo doen we dat hier.

Genoeg hierover hoop dat dit het beeld van een teveel tijd over mama wat zal wegnemen ;-) .

To the point nu .
2 maal per jaar gaat er in mijn achtertuin ;-) het stoffencircus door , ja letterlijk bijna in mijn achtertuin , leuk. daar scoorde ik deze stof. Het groene fluo accent sprak me direct aan. Het deed mij denken een 1 van de fred & ginger stofjes waar ik zo gek van ben.
Het zou dus een combi billi/charlie worden van zonen09 zoals hier http://theboyrules.blogspot.be/2016/02/een-tipje-van-de-sluier.html
maar omdat ik hou van setjes en ik net in de ole fase zit was de keuze van de meters stof die ik zou kopen snel gemaakt.
Snel naar huis en werd nog die zelfde namiddag geknipt en klaargelegd met de hoop er de dag nadien , vrije dag ;-) aan te beginnen.
En kijk eindelijk werden de foto's genomen en kunnen jullie meegenieten. hoop dat jullie het een geslaagde versie vinden?




















37 opmerkingen:

  1. Heel leuke combi! Zonen09-patronen zijn toch geweldig hé!
    En nee, ik zou niet willen werken in het weekend! Veel respect voor de mensen die dat wel doen! We zoeken allemaal zo veel mogelijk tijd om te doen wat we graag doen hé en ja de was blijft hier ook vaak liggen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Al een geluk dat zonen09 bestaat ; -) jongens worden vaak vergeten nu de stofjes nog

      Verwijderen
  2. zeer mooiiiiii, amai dat stofke zalig
    en ja het leek soms alsof jij veel tijd had hahaha maar dat was niet slecht bedoeld alleen bewonderenswaardig
    soms voel ik me hier een slaaf, ik kan niets zien liggen of zien staan, geen wasmachine zien staan,"lastig" en voor de derde keer opknappingswerken ten huize zorgn ook voor frustratie!!! kortom een toppertje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar Barbara was niet persoonlijk krijg die vraag zo vaak en heb dan het gevoel dat ik mij telkens weer moet verantwoorden ; -) en troost je heb net hetzelfde probleem hoor kan niet ontspannen naaien met al dat werk in huis soms doe ik dan ook alles in snel tempo om mijn gemoedsrust te stillen en dan pas kan ik beginnen

      Verwijderen
  3. weer een prachtexemplaar ! ik hou ook wel van die setjes... als ik dat stofje tegenkom kan ik er ook niet aan weerstaan vrees ik :)
    je hoeft je niet te verantwoorden hoor, hier is het momenteel eerder de energie die ontbreekt dan de tijd

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super e en dan nog niet echt duur :-) jammer dat ik niet wat extra heb gekocht

      Verwijderen
  4. zo mooi weeral, de stof is prachtig! En jouw kleine manneke staat toch ook met alles eh, een echt modelleke!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Britt hij kan inderdaad veel aan maar heb zelf zo mijn voorkeur nu het nog kan ; -)

      Verwijderen
  5. Dit is gewoon prachtig. Ik ben al een aantal keer opnieuw naar boven gescrold om al de foto's opnieuw te bewonderen.
    En ik herken de vraag, ook hier hoor ik dagelijks: waar haal jij de tijd? Eh ja, ik kijk eigenlijk gewoon niets TV meer. Is het huishouden klaar (neem dat gerust met een korrel zout), liggen de kinderen in bed? Dan is het me-time. Zijn de kinderen wakker, dan naai ik amper.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mensen snappen dat vaak niet e dat het ten koste is van iets anders :-) . Ze zien alleen maar het resultaat en de rest zal dan ook wel allemaal gedaan zijn ;-)

      Verwijderen
  6. heel erg geslaagd, wat een prachtexemplaar alweer!!! jouw ole's zijn echt een voorbeeld!! En wat een schoon ventje is jouw kleine zoontje toch!!
    Ik herken trouwens heel erg wat je schrijft, vooral sinds ik nu zelf een blog heb en mensen meer 'zien' wat ik gemaakt heb, krijg ik voortdurend van m'n vrienden de vraag waar ik tijd vind en amai, ik heb precies veel tijd, enz... Maar ik maak daar tijd voor, kijk heel weinig tv, en zoek gaatjes, naast alle andere drukke dingen. Maar soms wel een beetje 'frustrerend' dat ik dat altijd moet uitleggen, vind ik soms. maar echt niet kwaad bedoeld hoor, want ik neem dat niemand kwalijk, integendeel, ik denk dat ik dat zelf ook wel dacht vroeger, wrsch... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. tja mensen snappen dat echt niet , maar moesten ze eens opsommen wat ze doen , sporten , op stap gaan , ze zouden ook wel veel naaitijd hebben denk ik ;-) , die dingen doe ik dan weer niet

      Verwijderen
  7. btw dank je voor het compliment ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi, ik denk dat mensen gewoon onder de indruk zijn dat je het klaar krijgt :) Gewoon knap hoe je dat combineert! En ja, 't is altijd keuzes maken he..

    Heel mooie stofkeuze, met natuurlijk weer een prachtig resultaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. soms loop ik mezelf wel eens voorbij hoor dan is het nodig op de rem te duwen ;-)

      Verwijderen
  9. Haha, ik schreef dat ook eens, van dat zogenaamd meer tijd hebben als een ander. Maar vooral: wat een prachtig duo, die Charlie en Ole. Lóve it!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zowel de Charlie als de Ole zijn weer prachtig!!! En dat in combinatie met het schattige snoetje van jouw zoontje: ge-wel-dig!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. straks kunnen jullie mijn ole's niet meer zien en denk je is ze er weer :-) maar vind ze zo superhandig het kan dienen als jasje of als onderjasje

      Verwijderen
  11. Wat een super mooie set! Ik zou ze zo in de kleerkast van mijn jongens willen leggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. 2 prachtexemplaren... Ben je zeker dat jouw dagen toch geen extra uren tellen ;-) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! Het idee van een charlie-Ole setje ga ik zeker onthouden! Echt heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Mogelijk gemaakt door Blogger.